دنیای بازاریابی

فعالیت های مدیریتی بالاخص در حوزه بازاریابی باید آنقدر باشکوه ، علمی و هنری باشد تا رقبایت را چهارمیخ کند .

دنیای بازاریابی

فعالیت های مدیریتی بالاخص در حوزه بازاریابی باید آنقدر باشکوه ، علمی و هنری باشد تا رقبایت را چهارمیخ کند .

دنیای بازاریابی

خیلی وقتها نیازمند مشاوره و تجربه متخصصین در حوزه کاریمان هستیم و چه راهی بهتر از اینکه بتوانیم در حوزه های مختلف مدیریتی از مقالات روز دنیا ، ایده ها و یا فایل های مختلف روز دنیا استفاده کنیم و دانش نوین علم مدیریت را با دانش های قبلی خود مقایسه و در جهت بهبود آن کوشش کنیم .

آخرین نظرات
نویسندگان

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

The Brand Brief Behind Nike’s Just Do It Campaign
کمپین فقط انجام بده برند نایک

نویسنده : Jerome Conlon

ترجمه : Ghobad Chegini

فقط انجام این نمونه ای از یک کمپین نام تجاری است که عمیقا به شخصیت معتبر ارزش برند نایک و هدف برند اشاره کرد.اما، تعداد کمی از افراد در مورد مکالمات داخلی که منجر به خلاصه آگهی شده بودند، می دانستند که این کمپین را به آژانس نیلک و ووپیدن کندیاعزام کرد.تا اینجای کار من بودم درست در وسط کار.امروز در برند اینسایدر من چگونگی آن را به اشتراک می گذارم.اجازه بدهید با برخی مقدمات شروع کن.معنای نمادین یک نام تجاری با هدف اصلی آنمطابقت دارد و به عنوان یک لرزش میدان که از هسته یک شرکت منتشر می شود، بیان می شود.اگر یک نام تجاری تبدیل به نماد شود، برای تبدیل شدن به یک انرژی در سطح جهانی که مشتریان عمیقا با آن شناسایی می شوند، باید ویژگی های متعالی روح انسان را تحریک کند و برای انجام این کار، باید بینش عمیق خود را به هدف منحصر به فرد آن در جهان بیان کند.چنین هدف نام تجاری عمیق را می توان به عنوان تقاطع سه حلقه نفوذ توصیف کرد.اولین دایره مربوط به درک یک تنش اجتماعی اساسی است که به شدت نیاز به حل و فصل دارد.دایره دوم مربوط به یک حقیقت نام تجاری هسته است که دلایل برای وجود یک نام تجاری را بیان می کند.سومین حلقه یک نیاز مصرف کننده خاص را به گونه ای تعریف می کند که نام تجاری می تواند به صورت قانونی آدرس دهد و بگوئد مشتری کجا رود و چه بکند.این سه محافل نفوذ در زمستان سال 1987 موضوع بحث در میان اسکات بستر و من بود.اسکات به تازگی به عنوان مدیر تبلیغات نایک استخدام شده بود و من مدیر بازاریابی بینش و برنامه ریزی نایکی بودم. در آن زمان با اولین انقباض فروش در تاریخ خود مبارزه کرد و فقط 20 درصد از نیروی کار خود را از دست داد. آژانس نایک تازه وارد دسته ای از آگهی ها شده بود که با مدیر ارشد و نیروی فروش هماهنگ شده بود. من از تام کلارک، نایکی، خواسته بودم تا اسکات را کاملا در مورد وضعیت برند، هدف تجاری و ارزش های نام تجاری اش، مختصر توضیح دهد.در اینجا مباحثاتی هست که با اسکات در جلسه مطبوعات برند در موردش صحبت کردیم.

چاقی و تعویق در جامعه آمریکایی برای اکثریت جمعیت مشکل است.رکود اقتصادی به بسیاری از مدارس منجر شده است که برنامه های ورزشی را از ضرورت بودجه برمی دارند.نام تجاری نایک فقط با یک محدوده وسیعی از ورزشکاران مرد در عرصه رقابت های ورزشی صحبت می کرد. نام تجاری نایک توسط ورود Reebok که منافع زنان تناسب اندام را با اختراع یک دسته جدید از جمله کفش های هوازی گرفتار شد محاصره شده است.نایک نیاز به گسترش نقطه دسترسی در مدل ارتباطی با نام تجاری خود دارد تا به حلقه های وسیع مردم،از جمله زنان و همه علاقه مندان به رشته های ورزشی محلی مربوط شود.نقش واقعی تناسب اندام در زندگی مردم، تجربه واقعی کار کردن،انجام تمرین هوازی،رفتن به دوچرخه سواری،و غیره،باعث می شود تا روحیه مردم رو به افزایش باشد.با اسکات تأکید میکنیم که مشارکت روزانه در ورزش و تناسب اندام،مردم را بسیار عمیق می کندکه تجربه و احساس شادی کنند،سبک زندگی اش عوض شود و ارتقا یابد.این درخشش درونی تجربه ورزشی، مرکز محرمانه برای تجربیات تجربی «مقاصد ورزشی» است.این احساسات مثبت انسانی است که بیش از 150 میلیون نفر در ایالات متحده به طور مرتب تجربه می کنند.این تجربه شادی درونی واقعی بود و تمام آنچه که نایک در ارتباطاتش انجام داده بود، راهی بود که بتواند به این روحیه برسد و به عنوان یک قهرمان برای همه چیز خوب و درست در مورد آن، تبدیل شود.این تاکید شد نایک در این لحظه از زمان فرصتی برای تبدیل شدن به شخصیت اصلی همه چیز عالی و پرطرفدار در مورد تجربه ورزش و تناسب اندام بود.مدل ارتباطات گذشته نایک تنها بر ورزشکاران نخبه در ورزش های پر رقابت تأکید داشت. این همان چیزی است که ما در بالای مدل ارتباطات هرمی نامگذاری کردیم. نایک جهان ورزش را به عنوان یک هرم نفوذ با این ورزشکاران نخبه در اوج مشاهده کرد. تا این لحظه، آژانس ما در تولید آگهی ها تنها از منظر بالای هرم متمرکز بود. اما ورزشکاران حرفه ای و کالج به عنوان یک گروه تنها حدود یک میلیون نفر را شامل می شد، در حالی که جهان تناسب اندام حداقل 150 برابر بزرگتر بود.اسکات و من بحث کردیم که حقیقت نام تجاری نایک، تلاش برای جذب و ارائه عملکرد ورزشی معتبر در سراسر هزاران تن از محصولات ورزشی و تناسب اندام است. و یکی از بنیانگذاران نام تجاری نایک، بیل بومرمان، یک بار گفته بود، "هر کس بدن دارد و بنابراین یک ورزشکار بالقوه است".بر اساس این بحث، و ورودی از سوی دیگر مدیران نایک و دور اول تبلیغات برای بهار 1988، تنها سه هفته در شغل جدید خود ، یک صفحه کوتاه را به نمایندگی نایک W + K ارائه کرد:"نایک در حال تبدیل شدن به یک شبکه تلویزیونی تبلیغاتی قابل توجه است. ما تقریبا سه برابر آنچه که ما در مبارزات انقلاب در پاییز سال 1988 صرف کردیم (با وجود چشمگیر بودن «انقلاب»، نایک در سال جاری کمتر از 5 میلیون دلار برای تلویزیون صرف کرده است). این یک نقطه عطفی برای یک شرکت که مدتها پیش با مشتریان خود در تماس بوده است مثلا  با راننده درب عقب یک واگن صحبت کرد. این فقط نمی تواند یک نگاه زیرکانه به جایی که ما بوده ایم باشد. ما باید از میراث مان افتخار داشته باشیم، اما باید بدانیم که درخواست تجدید نظر در فیلد Hayward (یک آگهی در استادیوم دانشگاه ریاضی دانشگاه اورگان) محدود است و به طور بالقوه برای کسانی که ورزشکاران بزرگ نیستند بیگانه هستند. ما باید این نام تجاری را فراتر از هسته خالص خود بدانیم ... ما باید از صحبت کردن فقط با خودمان جلوگیری کنیم. وقت آن است که نقطه دسترسی را گسترش دهیم. ما باید طیف کاملی از پاداش های ورزشی و تناسب اندام را جذب کنیم. ما این را با "انقلاب" به دست آوردیم. حالا ما باید مرحله بعدی را بپذیریم. "این آگاهی داخلی در مورد وضعیت برند، ارزش های اصلی برند و هدف تجاری، پیشگویی است که منجر به ایجاد کمپین "Just Do It" شد. هنگامی که یک شرکت هدف خود را به یک پلت فرم موقعیتی و کمپین نام تجاری تبدیل می کند، به عنوان Nike با Just Do It کار می کند و سپس می تواند یک روحیه در ارتباطات ایجاد کند که مردم تمایل دارند، که انرژی پنهانی و انعطاف پذیر جاذبه در میدان برند باز می شود. این نمونه از یک کمپین عمیق است که در عمق بیشتری در نام تجاری Soulble نام شناخته می شود - انرژی پنهانی در شرکت و نام تجاری خود را باز کنید.مبارزات عمیق مانند Just Do It، برای رسیدن به اهداف آسان نیست، اما برای اهداف بسیار ارزشمند است. آنها دارای کیفیت و الهام بخش خاصی هستند که می توانند فرهنگ داخلی یک شرکت را نیز تقویت کنند. نمونه هایی دیگر از کمپین های عمیق را می توان در داخل «علامت سحرآمیز» یافت. در اینجا یکی از نخستین تبلیغات Just Do It است که شامل والت استاک است که این برنامه را در بهار سال 1988 راه اندازی کرد. این نشان می دهد که کمپین عمیق پلت فرم نام تجاری را ارائه می دهد که می تواند تفسیر و تجدید بیش از دهه ها. قبل از انجام این کار، نایک یک نام تجاری ملی بود. پس از راه اندازی Just Do It، فروش نام تجاری نایک دوباره جوان شد و در طول ده سال آینده 1000٪ افزایش یافت. و نایک واقعا به نقش خود به عنوان یکی از مارک های مشهور و روحیه برتر جهان تبدیل شده است.

به عنوان مقایسه، بازاریابان ممکن است به این موضوع نگاه کنند و اعلام کنند که آن را کاملا به عنوان یه نمونه جالب نشان می دهند -کمپین های فکر می کنم و همکاری با استیو جابز، اما شاید بیشتر در سایر روش های مهم آشکار شد. این «فکر کردن متفاوت» متعلق به ده سال پیش بود ... و من مطمئن هستم که استیو جابز زمانی که به اپل بازگشت  برای فکر کردن در مورد آنچه ممکن است با کمپین نام تجاری رخ دهد الهام گرفت.بینش در مورد چگونگی تقلید کردن اهداف نام تجاری منحصر به فرد است. هیچ کس در مورد این به من اطلاع نداده است. و پیوند یک هدف مشخص به یک پلت فرم ارتباطی عمیق و روحانی، این است که چرا این مفهوم "عمیق" عمیق است که باید مورد مطالعه قرار گیرد.به طرز وحشیانه ای، وقتی Dan Wieden از او پرسید که الهام گرفته است تا این شعار را مطرح کند، فقط آن را انجام دهید ... هیچ کدام از این پیشنهادی که بود دیگر وجود ندارد. در عوض، او از آخرین کلمات قاتل محکوم، گری گیلمور، الهام گرفت و گفت: بگذار این کار را بکنی.با این حال، Dan Wieden با بهره گیری از تخیل خود برای اجرای یک مبارزات باورنکردنی با هم، در حال بهره برداری از نایک بود. و البته افرادی که بخشی از داستان را می دانند.

کمک کننده ها در این طرح :
پروژه Blake کارگاه تعیین موقعیت نام تجاری

استراتژی خدمات Insider

انتشارات و منابع رایگان برای بازاریابان

 

نویسنده : Jerome Conlon

ترجمه : Ghobad Chegini                                                                        : Ghobad Chegini Translator

ترجمه : قباد چگینی

https://www.brandingstrategyinsider.com/2015/08/behind-nikes-campaign.html#.XHYfuYgzYdU

https://www.instagram.com/ghobad_chegini/

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ اسفند ۹۷ ، ۰۷:۴۱
  • قباد چگینی


The 5 Biggest Marketing Trends For 2019

5 روند عظیم بازاریابی در سال 2019

 


این مقاله درباره روند، پیش بینی ها و فرصت های جدید در سال 2019 است. "هیچ چیز تا کنون واقعی نمی شود تا تجربه شود." -جن کیتس می گوید چه کسی تا به حال فکر کرده بود که کلمات جان کیتس، شاعر انگلیسی، تقریبا 200 سال پس از نوشته شدن، به ویژه برای کسب و کارها استفاده شود . در واقع، یک مطالعه مشاوره فورستر که توسط اداب در ماه آوریل انجام شده است، دریافت که 80 درصد از تصمیم گیرندگان تجاری تصریح کرده اند که بهبود تجربه شرکت ها در میان اولویتهای مهم خود در سال آینده است. بنابراین وفاداری مشتری 81٪ افزایش یافت . کارشناسان به سایت CMO در این سناریوی جدید تجربه مشتری، ترکیب داده ها و خلاقیت را در کنار هم قرار دادند. آنها همچنین به تمرکز بیشتر در سال 2019 در مورد شخصی سازی، تجربیات فراگیر موبایل، و در B2B، یک رویکرد در سراسر جهان به حساب های راهبردی اشاره کردند.. انتظار می رود تاکید مداوم بر ایجاد دیدگاه آرزو در مشتری، در میان صنایع و به لحاظ اخلاقی برای کسب اعتماد باشد و در تلاش های خود برای خدمت به مشتریان ، سازمان ها بیشتر قصد ایجاد یک زیرساخت داخلی دارند که آنها را قادر می سازد که در همان سرعت به عنوان مشتریان خود حرکت کنند.


بیایید نگاه دقیقتری بیدازیم

1-خلاقیت مبتنی بر داده ها یک تفاوت استراتژیک در تجربه مشتری خواهد بود طبق گفته Stacy Martinet، VP استراتژی بازاریابی و ارتباطات در ادوبی، داده ها در راستای دستیابی به تجربه مشتری مهم هستند، اما CX عالی ترکیبی از خلاقیت و هوش است CMO.com متعلق به Adobe گفت: "یک رویکرد مبتنی بر داده ها برای خلاقیت به بازاریابان کمک می کند تا کارآمدتر، محتوای سریع تر را ایجاد کنند و محتوای آن را به مشتری مناسب، در کانال های درست ، در زمان مناسب ارسال کنند." "یکی از مؤلفان مشترک بین شرکت های نوآورانه امروز، دیدگاه یکپارچه از مشتری است و اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری می کند. این یک ترکیب خلاقیت و هوش است تا بتواند ایستادگی کند. مارتینت افزود، سازمان های پیشرو در حال فکر کردن درباره نحوه ادغام داده ها و خلاقیت هستند. مارتینت افزود: "این راز نیست که همکاری، به طور کلی، در نوآوری قرار دارد." "تیم های خلاق باید بیشتر با تیم های داده و تجزیه و تحلیل خود کار کنند تا رفتارهای مداوم مصرف کنندگان هر دو آنلاین و خاموش را درک کنند." جیسون هلر، شریک و سرپرست جهانی، عملیات بازاریابی دیجیتال در McKinsey، موافقت کرد و گفت، در چند سال گذشته  بعضی از بازاریابان با تمرکز بر روی بهترین شیوه هایی که موجب هدایت روند تبدیل کوتاه مدت شده اند، به کار خود ادامه دادند، زیرا آنها اقداماتی را که باعث درگیر شدن در دراز مدت و ایجاد ارزش بیشتر برند می شوند، فدا می کنند. او گفت که این امر در سال 2019 تغییر خواهد کرد، زیرا شرکت های بیشتری به مشتریان یک اولویت می دهند. هلر به CMO.com گفت: "ما در سال جاری یک تحقیق در مورد ادغام داده ها و خلاقیت برای رشد رشد اقتصادی انجام دادیم." "و یکی از چیزهایی که از این مطالعه بیرون آمد این بود که شرکت هایی که داده ها و خلاقیت را در عملکردهای روزمره خود ادغام می کنند، دو برابر رشد شرکت هایی که این توانایی ها دارند، اما آنها را به طور جداگانه اداره می کنند." تحقیق McKinsey نیز دریافت که بسیاری از شرکت هایی که به دنبال ادغام دو رشته هستند شکار برای استخدام "استعداد کل ذهن"، که هر دو سمت چپ و راست مغز است. به عبارت دیگر، 2019 ممکن است به خوبی سال خلاق هدایت داده باشد. گروه ادبی مارتین اظهار داشت که اگر شرکت های بیشتری شروع به ارائه آموزش داده ها / تحلیل های بیشتر در سراسر سازمان در سال 2019 نکنند، شگفت زده نخواهند شد و همچنین به اطلاعات و اطلاعات مربوط به توانایی های تحلیلگران خلاقانه خود بخصوص پرداخت. او گفت: "دموکراسی داده ها به یک سازمان و تیم های مختلف آن امکان دسترسی سریع و درک اطلاعات را می دهد." "این به تصمیم گیری سریع تر و تیم های موفق و سریع تر تبدیل می شوند .

2-خرده فروشان در تجارت تجربی دو برابر می شوند

تجارت الکترونیک به طور سنتی روی عرضه مصرف کنندگان به پایین ترین قیمت در تلاش برای فروش موجودی سریع است. طرح های بازاریابی به دنبال آن بودند. اما همان طور که اقتصاد تجربه در خطوط صنعت گسترش می یابد، تجارت الکترونیک خرده فروشی، به ویژه، به شیوه ای متفاوت از فروش منتقل شده است.

بر طبق نظر مارتینت، تجارت تجربی در حال افزایش است و نیاز به تغییر در اندیشه در سراسر سازمان دارد. او توضیح داد: "همه چیز این است که تمرکز خود را در مورد تجربیات و ارتباط مداوم با مشتری خود تغییر دهید، نه فقط برای یک معامله واحد."

مارتینت پیش بینی می کند که محتوای جذاب نقش مهمی در استراتژی های بازرگانی خرده فروشی در سال 2019 با تأکید بر پرورش مشتریان دارد، به طوری که زمانی که زمان خرید آن است، ابتدا برند یا فروشگاه شما به ذهن متبادر می شود.

وی گفت: "این وفاداری 101 است: یک معامله یکبار ممکن است نتایجی کوتاه مدت را به ارمغان بیاورد، اما طرفداران واقعی محصولات و مارک های شما هستند که خریداران خریداری می کنند.

 

شرکت های بزرگ تحقیقاتی معتقد هستند که ایجاد تجربه های یکپارچه واقعا بخش بزرگی از هر موفقیت آمیز استراتژی تجارت تجربی در سال 2019 است. "ما تمرکز Continued در تجربیات بدون درز در کانال های مختلف و او گفت که مارک ها همچنان سعی می کنند نقاط اصطکاک را در برابر تعداد روز افزون امتیازات لمس مشتری افزایش دهند که به طور بالقوه منجر به معامله می شود.

ویکرام اضافه کرد: به عنوان سیستم عامل جدیدتر، به خصوص تکنولوژی صدای و همه جانبه مانند واقعیت افزوده، در تصویب مصرف کننده رشد می کند و این تجارب را با تمام بخش های دیگر سفر مشتری هم تبدیل می شود.

در واقع، RBC Capital Markets پیش بینی می کند که الکسا آمازون 10 میلیون دلار درآمد تجارت الکترونیک را تا سال 2020 به ارمغان خواهد آورد. "این موضوع نیست که اگر صدای به عنوان یک مزیت تجاری و بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد، اما زمانی که،" رابرت بلات، مدیر عامل شرکت MomentFeed "و هنگامی که این تغییر اتفاق می افتد، حرکت از جستجوی صوتی به تعامل با صدای خرده فروشان می خواهد به یک مزیت اول تبدیل شود .

هلر مک کینزی، علاوه بر آنلاین، حرکت به سمت تجربی تجربی نیز به صورت آفلاین احساس خواهد شد. مطالعات قبلا نشان می دهد که مصرف کنندگان که هر دو فروشگاه آنلاین و فروشگاه را دارند، دارای ارزش عمر بالای 30٪ نسبت به افرادی هستند که فقط یک کانال را خرید می کنند.

Vikramهمچنین انتظار دارد که تلفن همراه برای تبدیل شدن به یک نقطه اتصال دیجیتال حتی بیشتر برای مصرف کنندگان در حالی که آنها در فروشگاه هستند. امروزه تقریبا 60 درصد از خریداران در حالی که در فروشگاه ها اطلاعات و قیمت محصولات را می بینند، و این تعداد در سال آینده رشد خواهد کرد. او گفت که در حال حاضر این واقعیت افزوده به صدها میلیون کاربر iOS در سراسر جهان در دسترس است، ما احتمالا خرده فروشان و مارک های تجاری را ایجاد می کنیم که تجربیات تلفن همراه بیشتری را در بر می گیرد که اطلاعات در زمان واقعی را در محیط اطراف فروشگاه قرار می دهند.

3-شخصی سازی: بازاریابان مدتهاست درباره شخصی سازی از نظر اخلاقی صحبت می کنند (اتصال محتوا و داده ها)

اما، طبق گفته ویارام، بازاریابی همچنان در سطح بسیار پایینی از شخصی سازی است. با این حال، او گفت که انتظار دارد که استراتژی ها در سال 2019 بالغ تر شوند، زیرا شرکت ها شروع به اتصال داده ها و محتوا به مفهوم یک به یک می کنند.

ویکارام گفت: برای اینکه واقعا ارزش شخصی سازی را باز کنیم، شرکت ها باید ابتدا دیدگاه مشترکی از مشتریان خود ایجاد کنند. هلر مک کینزی موافقت کرد. او گفت: "نمایش تنها مشتری تنها مهمترین دارایی است که یک بازاریاب مدرن می تواند داشته باشد و این اصلی از تلاش های شخصی سازی آنها است." "این همچنین می تواند از قابلیت نسل بعدی بازاریابی بازاریابی نسل بعدی خود نیز برخوردار شود."

هلر افزود، هنوز یک "عرفان" درمورد مشکل ادغام اطلاعات متفرقه در یک سازمان وجود دارد. دیدگاه او این است که ایجاد یک دیدگاه واحد از مشتری چالش مردم است.

این صنعت قطعا پیشرفت هایی را از یک دیدگاه فناوری انجام داده است. ادبیات مارتین به Adobe، SAP و مایکروسافت در ماه سپتامبر اعلام کرد که ابتکار Data Open داده شده است، ترکیب قدرت تکنولوژی های خود را برای کمک به مارک های بهتر اتصال داده های خود را در سازمان های خود و ایجاد یک نمایش واحد.

هلر گفت، یکی دیگر از کلید شخصی سازی ، ساختار داخلی است. او انتظار دارد شرکت ها در سال 2019 بر روی ساخت مدل های اجرایی بازاریابی پر جنب و جوش که در آن تیم های متقاضی می توانند تجربه کنند، با استفاده از داده ها و پشته سازی تکنولوژی برای به دست آوردن ارزش، کار خواهند کرد. البته، حفظ حریم خصوصی، نقش مهمی در استراتژی شخصی سازی سازمان ایفا می کند. مارتینت گفت، قوانین جدیدی مانند قانون حریم خصوصی GDPR + کالیفرنیا که در ژانویه 2020 به اجرا در می آید، به این معنی است که بازاریابان باید در حصول اطمینان از برآورده ساختن داده های اخلاقی و کسب اعتماد مصرف کنندگان متمرکز شوند. وی گفت: "هنگام انتخاب شرکا برای کار کردن، علامت های تجاری باید محصولات و خدمات را جستجو کنند که از داده هایی که به آنها اعتماد دارند محافظت می کند و با توجه به حریم خصوصی طراحی شده اند." "حفظ حریم خصوصی در مورد احترام به مشتریان شما و دادن کنترل آنها بر نحوه استفاده از داده های آنها است. شفاف بودن و کمک به آنها در درک ارزش گزاره " هلر گفت، در سال 2019، بسیاری از سازمان ها آنچه را مک کینزی به عنوان یک "رضایت مدیریت" عنوان می کند، دارد. این شامل داشتن یک دیدگاه اخلاقی درباره نحوه مدیریت اطلاعات مشتریان، محافظت از آن داده ها و ایجاد حاکمیت در اطراف نحوه استفاده از این اطلاعات است. هلر گفت: "من فکر می کنم این یک تعهد مطلق است که ما صرف نظر از این که قوانین وجود دارد یا نه، زیرا در نهایت آنها وجود خواهند داشت."انجام خواهیم داد . "بنابراین شروع به کار که راه امروز است ، تنها مسیر شما را برای موفقیت بیشتر در آینده تعیین می کند."

4- بازاریابی مبتنی بر حسابداری در B2B برای به دست آوردن امتیازات جدید

امروزه، بازاریابی مبتنی بر حسابداری  ABM در مراحل اولیه خود قرار دارد، ویکرم دون و برادستریت گفت که شرکت های فن آوری در استفاده از این استراتژی از سایر صنایع جلوتر هستند. او گفت: "بسیاری از شرکت ها می دانند که این مهم است، اما آنها مهارت ها و منابع مناسب در خانه ندارند." گفته می شود که انتظار می رود تمرکز و استراتژی بسیار بیشتری در مورد ABM در سال 2019 داشته باشد.

به گفته مری گیلبرت، SVP از خدمات استراتژی و حساب در R2i، سازمان ها برای موفقیت باید هماهنگی بین بازاریابی و فروش را سخت تر کنند. او گفت: "این رابطه اجازه می دهد تا" ارکستراسیون بهتر در اطراف فعالیت ها در حساب های هدفمند  به گفته  CMO.com.  مدیران فروش و بازاریابی باید مدل های تیم، فن آوری و حکومت را در اطراف یک مجموعه استراتژیک حساب های هدف قرار دهند.

سازمانها همچنین باید درک کنند که "ABM فقط یک استراتژی هدفمند یا مجموعه ای از ابزارهای تکنولوژیک نیست. گیلبرت گفت: این روش زندگی برای سازمان هایی است که می خواهند با نزدیک شدن و نزدیک شدن به فرصت هایی که رشد کسب و کارشان را افزایش می دهند، برنده شوند. "رشته تعریف یک مجموعه اصلی از اولویت های هدف و سپس ایجاد راه حل های بازاریابی، فروش و فن آوری برای احیای این اهداف نه تنها نتایج کوتاه مدت را بهینه می کند، بلکه آینده ی کسب و کار را نیز شکل می دهد. این یک استراتژی جامع است که می تواند به طور چشمگیری یک کسب و کار را تبدیل کند.

مارتینت می گوید، یک رویکرد در سطح شرکت در ABM امکان پذیر نیست بدون یک دید کلی از مشتری است . او همچنین توضیح داد: "همچنین مهم است که درک کنیم که اگر بخواهید یک رویکرد مبتنی بر حساب کاربری را در نظر بگیرید، مجددا باید اندازه گیری کنید." "این بدان معنی است که KPI جدید و جزو معیارهای پیگیری است . Martinet  اشاره به طول دوره فروش، حفظ مشتری از حساب های معلق و حساب های استراتژیک اشاره کرد که فقط بعضی از اقدامات موفق برای ABM در سال 2019 است می باشد .

5- تجربه کسب و کار - گام های بعدی در ترمیم بازاریابی همه ما این جمله را شنیدیم: "تحول دیجیتال یک سفر است نه مقصد". بازاریابان طی چند سال گذشته مردم، فرآیند و فناوری را به علم کشانده اند. پس چه چیزی بعد است؟ ویکارام Dun & Bradstreet می گوید که بازاریابان بر روی "کم کردن وزن" کمپانی martech تمرکز می کنند تا "سیستم ها و تکنولوژی هایشان بهتر عمل کنند". مارتین توافق کرد و افزود که تکرار بعدی تحولات دیجیتال در مورد مدیریت تجربه مشتری (CXM) خواهد بود. او گفت: "شرکت هایی که می خواهند تجارب واقعی تجارتی را ارائه دهند، نیاز به اطلاعات مشتری دارند که در زمان واقعی، هوشمندانه و پیش بینی شده است." "در سال 2019، شرکت هایی متمرکز بر ایجاد یک جریان بدون درز از داده های مشتری متصل - رفتاری، معاملات، مالی، عملیاتی، و بیشتر .

هلر مک کینزی گفت که تکرار بعدی تحولات بازاریابی ممکن است به خوبی حرکتی به سوی چابکی باشد. نظرسنجی Gartner از 803 CMOs دریافت که 89 درصد از بازاریابان اصلی گفتند که شرکت هایشان نوعی چابکی را در بر می گیرند. با این حال، فقط 21 درصد از شرکت ها امروزه به یک رویکرد کاملا هوشمندانه برای بازاریابی دست می یابند. با توجه به هیلر، مدلی است که همواره مدل عملیاتی و ساختار سازمانی است، زیرا "شما تغییر ساختار سازمان و نحوه عملکرد آن را مدیریت می کنید." او گفت که او انتظار دارد که حرکت های قابل توجهی در چندین شرکت هایی در حال تبدیل شدن به چابکی است . هلر به CMO.com گفت: "بسیاری از شرکت ها فقط در سازمان فناوری خود و یا در سازمان توسعه و فناوری خود، استراتژی های چابکانه اتخاذ کرده اند." "من معتقدم که اکنون شاهد حضور بیشتر و بیشتر شرکت ها در عملکرد تجاری این سازمان ها هستیم، مانند دپارتمان های بازاریابی و فروش".

 

نوشته شده توسط Giselle Abramovich. ارشد استراتژیک CMO.com دسامبر 17، 2018

ترجمه : قباد چگینی  Ghobad Chegini     Translator: Ghobad Chegini  

Instagram Address :  https://www.instagram.com/ghobad_chegini/

 https://www.cmo.com/features/articles/2018/12/12/the-5-biggest-marketing-trends-for-2019.html#gs.bPpVK7yW

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۴ اسفند ۹۷ ، ۰۹:۲۹
  • قباد چگینی